April 11th, 2013 by Clark Humphrey

famousfoto.com, via mooreslore.corante.com

It seems like just yesterday that I was complaining about KOMO firing its pundits Bryan Johnson and Ken Schram, and about its parent company bringing hate talk back to KVI-AM.

We’ve got a bigger problem now.

Fisher Broadcasting, the only owner KOMO-TV and Radio has ever had, is being sold.

That would be bad enough. Fisher was the last locally-owned major commercial broadcaster around here, and its loss would complete the capture of the Puget Sound’s airwaves by big out-of-state station groups.

But this particular out-of-state station group is far, far worse than most.

It’s Sinclair Broadcasting.

More than any other station group (even Fox’s company-owned broadcast stations), Sinclair imposes right-wing propaganda content on its properties.

In 2003, Sinclair ordered ABC affiliates it owned not to run a Nightline episode about Gulf War combat deaths.

In 2004, Sinclair ordered all its stations to run, in prime time, a propaganda film by the “Swift Boat Veterans for Truth,” spreading false allegations about John Kerry’s service record in Vietnam.

In 2010, Sinclair ordered six of its stations to run, in prime time, an even less-true GOP propaganda film branding Obama as an anti-democracy extremist and an ally of mideast terrorists.

Oh—and like so many other companies in so many industries, it’s been severely hiking executive pay packages while severely cutting workers’ wages.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa
© Copyright 2015 Clark Humphrey (clark (at) miscmedia (dotcom)).